Sunday, February 7, 2010

Trafik: Cara Mudah Menghasilkan Trafik

Menghasilkan TRAFIK

Nyawa BLOG adalah TRAFIK, iaitu pelawat berkunjung ke blog hari demi hari. Dengan kewujudan berjuta-juta blog, cabaran terbesar adalah menghasilkan TRAFIK. Terdapat pelbagai cara menghasilkan TRAFIK yang ramai dan mudah ke blog, ANTARANYA:

1) Melawat blog lain dan bertemu persaing
Salah satu langkah meningkatkan reputasi dan menambahkan TRAFIK dengan memperkenalkan diri kepada pengendali blog yang lain dan berkenalan dengan pembaca melalui ruang komen pada blog mereka. Pengendali blog sukakan komen kerana pembaca yang terlibat dalam diskusi akan berkunjung ke bahagian komen berulang kali. Sesetengah blog yang popular mempunyai berates-ratus komen pada satu-satu entri. Pada setiap komen, ada ramai lagi yang mengikuti tetapi tidak terlibat secara langsung dalam diskusi.

2) Menyertai diskusi forum siber
Forum adalah tempatorang ramai berkumpul bagi berbincang dalam pelbagai topic dalam internet. Kita boleh meluahkan pendapat yang bernas serta mengetahui informasi terkini berkenaan apa jua perkara. Teknik ini didapati paling berkesan berbanding semua teknik. Melalui forum, maklumat mudah disebarkan kepada orang ramai melalui kaedah perbincangan. Kita akan menerima TRAFIK yang tinggi jika menggunakan cara ini. Senaraikan semua forum siber di Malaysia jika kita ingin mencari pengunjung tempatan. Senaraikan semua forum siber di luar negara jika kita ingin menarik TRAFIK dari luar negara. Contohnya www.wangcyber.com, www.carigold, www.jombincang.com, www.forum.digitalpoint.com dan sebagainya.

3) Pengiklanan
Letakan iklan-iklan di tempat yang menjadi tumpuan mata pembaca. Ia boleh diletakkan pada bahagian atas kiri atau kanan dalam ruang side bar ataupun dalam kandungan. Iklan juga boleh diletakkan pada pengakhir artikel sebelum komen. Cara ini dapat meningkatkan TRAFIK BLOG anda.



Apabila anda mengKLIK Ads Blog lain, Pastikan anda mengKLIK sehingga Keluar Sepenuh yang iklan itu (Dalam M.firefox, Page yang siap sepenuhnya akan di Statuskan sebagai “DONE”).

sumber http://e-dekz.blogspot.com/

0 Comments: