Sunday, January 9, 2011

Pak haji cabul anak murid isteri

http://www.utusan.com.my

HULU SELANGOR 8 Jan. - Syaitan bertopengkan 'pak haji'.Watak itu sesuai digambarkan terhadap seorang ketua kampung berusia 53 tahun di sini yang didakwa tergamak mencabul seorang kanak-kanak berusia enam tahun sejak dua tahun lalu.

Lebih terkutuk, lelaki itu menjadikan murid-murid Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) yang dikendalikan isterinya sebagai mangsa.

Bagaimanapun, tindakannya itu terbongkar selepas seorang mangsa mengadu mengalami kesakitan di bahagian kemaluan kepada ibunya Rabu lalu.

Berikutan itu, ibu mangsa yang merupakan pembantu Pegawai Kesihatan membuat laporan di Balai Polis Kuala Kubu Bahru di sini berhubung kejadian tersebut.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Norel Azmi Yahya Affandi berkata, menurut laporan yang dibuat, mangsa dimasukkan ke pusat asuhan itu sejak berusia empat tahun.

"Sejak dimasukkan ke situ, mangsa dipercayai dicabul beberapa kali oleh seorang lelaki dikenali sebagai 'Pakcik Jan'.

"Kali terakhir mangsa dicabul ialah pada Selasa lalu sebelum kanak-kanak itu mengadu sakit di bahagian kemaluan. Berikutan itu, ibu mangsa membawa anaknya menjalani pemeriksaan kesihatan sebelum laporan polis dibuat," katanya ketika dihubungi hari ini.

Difahamkan, mangsa sering diraba di bahagian kemaluan ketika berada di pusat asuhan berkenaan.

Norel Azmi menambah, hasil laporan tersebut, pihaknya telah menahan suspek yang tinggal di Kampung Kelapa, Kuala Kubu Bahru pada Rabu lalu.

Menurutnya, suspek telah direman selama tiga hari sejak ditahan untuk disiasat mengikut Seksyen 377(E) Kanun Keseksaan.

0 Comments: