Thursday, January 13, 2011

Pendidikan seks di kem PLKN

Pendidikan seks di kem PLKN


TIKI (bertopi) bergambar bersama para pelatih ketika mengadakan lawatan kerja ke Kem PLKN Hutan Rekreasi Ayer Keroh, Melaka semalam.


MELAKA – Modul pendidikan seks atau Pendidikan Kesihatan Reproduktif dan Sosial (PKRS) memerlukan lebih masa sebelum dapat diterapkan ke dalam Program Latihan Khidmat Negara (PLKN).

Pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negara (MLKN), Datuk Dr. Tiki Lafe berkata, pihaknya perlu mengambil kira pandangan pelbagai pihak berhubung perkara itu walaupun pada dasarnya MLKN sudah memutuskan menerima cadangan berkenaan.

Menurutnya, adalah perlu bagi masyarakat diberi kefahaman yang jelas tentang modul PKRS sebelum ia diperkenalkan di kem PLKN kelak.

“Masih ada sebahagian masyarakat yang melihat pelaksanaan modul PKRS ini tidak sesuai dan oleh itu kita harus memberi pemahaman kepada umum bahawa modul ini tidak semata-mata mengenai seks tetapi lebih kepada aspek kesihatan tubuh badan,” katanya selepas mengadakan lawatan kerja ke Kem PLKN Hutan Rekreasi Ayer Keroh di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

0 Comments: